Merhaba, dünya kendini yenilerken dijital mecralarda büyüme oranı nedir, kullanıcı yoğunluğu gün geçtikçe nasıl artmaktadır ya da katılımcıların bağlılıkları nasıl oluşturulur? Bugün ki yazımızda bu noktalara değineceğiz. Bildiğiniz üzere sosyal medya hesapları artık 7den 77ye tüm insanların vazgeçilmez bir iletişim ve haberleşme aracı haline geldi. Hatta öyle ki anneler henüz doğmamış çocukları için koyacakları isimler adına hesaplar oluşturuyor ve ultrason resimlerinden başlayarak çocuklarının gelişimlerini bu hesaplarda muhafaza etme imkanı bulmakla beraber sevdikleri insanlarla yada tüm dünyayla paylaşabiliyorlar.

Peki biz marka sahipleri bu dijital dünyada bir birey değilken nasıl yer alacağız?

Aslında bu sorunun cevabı Cem Yılmaz’ın da dediği gibi ‘’Markalar insan olmaya, insanlar marka olmaya çalışıyorlar.’’ sözlerinde saklı. Facebook’un sağladığı My Business yani benim işletmem hesapları Instagram/Facebook bağlantılarıyla birlikte işletmelere kişilik kazandırma konusunda geniş çaplı imkanlar sağlıyor. Kişilik kazandırmak markaların tüketicilerle bağ kurma konusunda vazgeçilmez bir olgusu haline gelmiştir. Her marka daha henüz doğarken, isim seçilirken, logosu oluşturulurken kısacası tüm kurumsal kimlik çalışmaları hazırlanırken karakterini de ortaya koyuyor, evet tıpkı insanlar gibi. Tüketicilerinizle bağ kurma konusunda markanızın karakteri kadar öyküsü de önemli bir rol oynamaktadır. Unutmayın ki her insanın bir hikayesi vardır, bu noktada tüketiciler kendi hikayelerini ürün yada hizmetlerini satın aldıkları markalarda görürlerse bir bakıma kendilerini görmüş olurlar ve bu noktada bağ kurmaları çok daha kolay olur.

Twitter ve Instagram da her sene ortalama %1500 oranında büyüme oluşuyor. Tüketiciler kendilerine ait yayın medyalarını oluşturabildikleri bu mecralarda kendilerini ifade etme konusunda daha özgür hissediyorlar. Bu noktada sosyal medya kullanıcılarıyla iletişim kurmak markalar açısından kolaylık kazanıyor. Geriye markanıza ait sosyal medya hesaplarınızı oluşturacak ve hedef kitlenizi doğru tespit edip iletişim stratejisi oluşturacak profesyonellere markanızın emanet etmek kalıyor.