Merhaba, dünya kendini yenilerken gün geçmiyor ki alışveriş sektörü de kendini yenilemesin... Bugün ki yazımızda sizlere B2C ve C2C kavramlarını neden sıkça duymaya başladığımızdan, ürün satışı olan sektörlerin neden pazar yeri arayışında olduklarından ve pazar yerine dair işletme sahiplerinin başarılı olabilmesi için gereken birçok detaydan bahsedeceğiz.

B2B (Business to business) İş modeli, işletmelerin işletmeler ile yaptığı ticareti sağlayan iş modelidir. Temel prensibi işleyişi iyileştirmek olan iş modelinin en büyük örneklerinden biri toptan/perakende satışlardır.

B2C (Business to consumer) İş modeli, işletmelerin tüketiciler ile yaptığı ticareti sağlayan iş modelidir. Tüketicilerin online olarak yaptıkları tüm alışverişler B2C iş modelini kapsamaktadır. Tüketici için hızlı bir şekilde ürünlere ulaşmak, ürün fiyat karşılaştırması yapmak gibi faydaları olan iş modelinin işletmeler için de markalarını ve ürünlerini 7/24 hedef kitlelerinde ki müşterilerine tanıtmak ve satışlarını yapmak gibi hem zamandan hem de personelden tasarruf etme faydaları vardır.

C2C ( Consumer to consumer) İş modeli, tüketicilerin tüketiciler ile yaptığı ticareti sağlayan iş modelidir. Gelişen e-ticaret pazarıyla kullanıcılar C2C iş modeline sahip mobil uygulamalar aracılığıyla (örn: Dolap, Letgo) kendi belirledikleri fiyatlar üzerinden diğer kullanıcılara ürün satışı yapabiliyorlar.

Özellikle işletmelerin kullandığı B2B ve B2C iş modelinde başarılı olmaları için profesyonel ve dinamik web sitelerine sahip olmaları gerekmektedir. Online işletmeler sizin mağazanızın internette ki yüzüdür, kullanıcılar web sitenizi ziyaret ettiklerinde ürünleriniz ve markanız hakkında bilgilere sahip olurlar. B2C ve C2C e-ticaret pazaryerine sahip olmak için profesyonel bir hizmet almanın tam sırası. Dünya kendini yenilerken mağazanızı online platforma taşıyın, dünyayı yakalayın.